Rowenda Jooren

Ik loop voor mezelf en alle andere met een hersenaandoening

Vlak voor kerst 2019 had ik nooit kunnen verwachten dat het nieuws van mijn gynaecoloog mijn wereld zo op zijn kop zou zetten. Na jaren lang vage klachten en verkeerde diagnoses werd eindelijk bevestigd waarom ik steeds minder kon. Augustus 2020 werd een goedaardige tumor verwijderd uit mijn hoofd. Er kon niet beloofd worden dat ik ook echt beter zou worden. Helaas pakte het inderdaad voor mij minder goed uit. Er ontstonden restklachten die niet weg gingen. Revalideren leverde minimaal op. Ik bleek niet aangeboren hersenletsel te hebben. Bij Hersenz heb ik geleerd hoe ik met mijn klachten om kon gaan en hoe ik mijn leven met niet aangeboren hersenletsel kan inrichten. Dat is zeker niet het leven wat ik had willen leiden. En het is soms kut, maar ik ben niet de nah. Ik probeer er iedere dag opnieuw het beste van te maken. Waar ik vorig jaar voor de hersenstichting met moeite 5 km wandelde tijdens een prikkelvriendelijk evenement kan ik inmiddels 10 km hardlopen. Met heel veel voorbereiding omdat mijn energie nooit hetzelfde is. (Op sommige dagen rond het 0 punt hangt) en alles wat ik kan inzetten om het voor mezelf zo makkelijk mogelijk te maken mijn prikkels te verwerken wil ik graag de dam tot dam loop rennen, 16,1 km. Ze weten nog lang niet alles van de hersenen en ergens hoop ik in de toekomst toch weer nog meer deel van de maatschappij uit te kunnen maken. Mijn grootste droom zal nooit meer waargemaakt kunnen worden, maar misschien wel kleine andere dromen. En wat zou het kunnen betekenen voor al die andere mensen met een hersenaandoening? Ik ben me er goed van bewust dat dit zwaar gaat worden, maar voor mij ook een enorme uitdaging om zoveel mogelijk balans in mijn energie en prikkelverwerking te behouden. Gelukkig hoef ik dat niet alleen te doen. Sponsort u ook zodat ik met een mooi bedrag op 22 september na 16,1 km de finish over kom?

Totaal opgehaald bedrag: € 10
Streefbedrag: € 250
Nog te gaan

Laatste donaties

Bekijk alle
€ 10

Rowenda

05-05-2024

€ 250 opgehaald

€ 500 opgehaald

€ 1.000 opgehaald

Eerste donatie ontvangen

10 donaties ontvangen

25 donaties ontvangen

50 donaties ontvangen

Een blogbericht geplaatst

Toon meer

Jouw impact

Dankzij jouw toewijding zorg je ervoor dat we dit kunnen verwezenlijken..

Hersenaandoeningen voorkomen

Een gezonde leefstijl kan het risico op een hersenaandoening verkleinen en de gevolgen van veroudering en hersenziektes uitstellen. Daarom zet de Hersenstichting in op gedrag dat de hersengezondheid ten goede komt. Van slaap tot voeding en beweging.

Hersenaandoeningen beter behandelen

De Hersenstichting maakt door financiering en nauwe samenwerkingen belangrijke onderzoeken en innovaties mogelijk. Zo kunnen er meer behandelingen komen die hersenaandoeningen genezen, stoppen, vertragen of de kwaliteit van leven van mensen verbeteren.

Mensen met hersenaandoening helpen meedoen in de maatschappij

Iedereen met een hersenaandoening verdient een kans om het beste uit zijn leven te halen. Daarom werken wij aan een aangepast aanbod voor werk, bewegen en vrije tijd zodat mensen daadwerkelijk mee kunnen doen